fbpx

Zo vertaal je je online merk offline

Het vertalen van je online brand naar de offline wereld, hoe doe je dat? 
Waar begin je en hoe kun je het ‘online gevoel’ laten zien bij een beurs of tijdens een pitch? 

Samantha Sowirono

samantha sowirono

marketing manager

Online je business beginnen is één, maar dan ineens ontstaat er een kans om je business offline uit te breiden. Een stand op een beurs of een corner in een pop-up shop. Unieke kansen die je niet kan laten lopen. Maar hoe pak je dit aan? Met deze vier tips start je gemakkelijk met de vertaling van jouw merk naar een offline experience
 
Tip 1: Jouw merk is dé basis
Kijk altijd naar de kern van je merk en durf dit uit te vergroten. Ga voor kleur om op te vallen en kies voor de sterkste merkwaarden als basis van je stand. Het meest simpele element kan al de start van je idee vormen. Onderzoek ook altijd voor welk type evenement je jouw offline experience ontwerpt. 
 

“Uiteindelijk onthouden mensen niet wat je verteld hebt, maar meer hoe ze zich voelden op dat moment.” 

Tip 2: Ga voor emotie
Jij bent het visitekaartje van het bedrijf. Visualiseer niet alleen je dienst of product, maar juist ook de emotie. Wat moeten jouw bezoekers voelen als ze je stand zien en bezoeken? Geef meer dan alleen een leuk gesprek. Uiteindelijk onthouden mensen niet wat je verteld hebt, maar meer hoe ze zich voelden op dat moment. Gebruik dat. 
 
Tip 3: Zoek naar contrasten
Ik houd ervan om in fysieke ruimtes te zoeken naar ongewone combinaties en gedurfde contrasten – die creëren spanning en balans. En een verrassingselement – die maakt of breekt . Houd het codewoord simpel hierbij wel in je achterhoofd en gebruik niet te veel elementen in dezelfde ruimte. Verlies ook je merk niet uit het oog. Als een heftige kleur niet past binnen je huisstijl, hoef je dit niet ineens te gaan gebruiken.  
 
Tip 4: Start met een moodboard
Heb je je merkwaarden helemaal doorgespit en weet jij welk element er uit mag springen? Dan ben je ready om een een indrukwekkende stand te gaan bedenken. Begin altijd met een moodboard om de sfeer te visualiseren. Gebruik Pinterest voor mooie afbeeldingen en laat je inspireren door andere industrieën zoals mode en lifestyle. Dit helpt jou om je gedachten uit te beelden en je partners een voorstelling van je briefing te geven.
 
Veel plezier en succes!